PROGRAM KIDS

GRY I ZABAWY PODNOSZĄCE UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE

Rozwijanie inteligencji emocjonalnej

  •  Zabawy integracyjne – budowanie atmosfery zaufania, poczucia współprzynależności, bezpieczeństwa, akceptacji, wzajemnego poszanowania, życzliwości i umiejętności myślenia grupowego.
  •  Kształtowanie świadomości odpowiedzialności za swoje zachowania – wzmacnianie obowiązkowości, samokontroli, odpowiedzialności.
  •  Zapoznanie uczestników z prostymi ćwiczeniami ruchowymi, oddechowymi i relaksacyjnymi, usuwającymi nagromadzony stres, przyczynę życiowych niepowodzeń, powstawania przemocy, uzależnień, trudności w nauce.
  •  Poznawanie technik pracy z lękiem, złością, wstydem, opartych na technikach oddechowych i uwalniania emocji.
  •  Budowanie poczucia własnej wartości, pewności siebie i wewnętrznego spokoju._dsc1591

Nauka asertywności zachowań

  • Poznanie sposobów wyrażania swoich opinii w taki sposób, aby nikogo nie urazić (właściwe komunikaty, wzajemny szacunek).
  • Uczenie się odpowiedzialności za zachowania i postawy – jak działamy na innych.
  • Rozwijanie umiejętności nieagresywnego rozwiązywania konfliktów, konstruktywnego porozumiewania się oraz tworzenia satysfakcjonujących relacji z ludźmi.

Współpraca i zdrowa konkurencja

  • Udział w zadaniach drużynowych, konkursach, turniejach, grach i zawodach sportowych częste zmiany w grupach uczące współpracy.

IMG_2545

Rozbudzanie świadomości ekologicznej

  • Wymyślamy i robimy wspólną akcję dla dobra przyrody.

SANYO DIGITAL CAMERA

GRY I ZABAWY ROZBUDZAJĄCE WYOBRAŹNIĘ I TWÓRCZE MYŚLENIE

Zabawy z twórczością

  • Przygotowujemy przedstawienia oparte na bajkach, przypowieściach, scenkach obrazujących sposoby radzenia sobie z problemami; przydzielamy role, tworzymy stroje i rekwizyty, piszemy scenariusze.
  • Wspólnie tworzymy (np. rzeźby ze śniegu, rzeźby w piasku, szałasy, kompozycje z szyszek).
  • Malujemy mandale i rysunki terapeutyczne – ujawnianie talentów.
  • Wykonujemy kolaże, dotyczące poznawanych zagadnień.
  • Wspólnie tańczymy i śpiewamy.
  • Rozwiązujemy detektywistyczne zagadki prowadzące do ukrytego skarbu.

Obserwacja i kontemplacja przyrody

  • Rozumienie jedności ze światem.
  • Co dla ciebie jest cudem?

Zajęcia kinezjologiczne

  • Poprawa współpracy między półkulami mózgowymi, m.in. prowadząca do zmniejszenia dysleksji.

Ćwiczenia spostrzegawczości

  • Pokażą dzieciom, jak wielkim potencjałem intelektualnym dysponują – „zauważ to, czego inni nie widzą”.

Wieczory z książką

  • Codzienne czytanie bajek terapeutycznych, pereł mądrości i opowieści z morałem – przypowieści wplatane w zajęcia rozbudzają wyobraźnię i wrażliwość.